CONSUM I CONSUMISME
Publicitat convencional
La publicitat convencional és una altra manera de fer publicitat d'una
forma més divertida i que capta més l'atenció dels consumidors.
Estereotips
La publicitat també vol promoure una sèrie d' esteriotips.
La Barbie és una pepa amb unes mides de cos molt estrictes i fora de la
realitat (cintura molt estreta, cos prim, cara "perfecta", etc.) i està
enfocada a les nines ja des de ben petites. Això fa que vulguin
aconseguir les seves proporcions i la seva bellesa. Aquest fet pot crear
problemes com per exemple l'anorèxia i sentiment d'angoixa per no tenir
aquest cos.
També podem trobar estereotips en les begudes, com per exemple, la
cervesa que és més potent i forta va dirigida als homes i la coca-cola
light que és lleugera i dolça va dirigida a les dones.
Hipèrbole
For extra strong extra long nails (per unes ungles extra fortes i llargues):
el missatge que ens vol transmetre aquest anunci és que aquest
pinta-ungles ens proporcionarà unes ungles molt fortes i llargues i es
tracta d'una hipèrbole ja que és impossible obrir una llauna amb lés
ungles.
Karana: Aquest publicitat ens vol transmetre el missatge de que
amb aquest sac de dormir serà com si te'n duguessis el llit de tant
còmode que és el sac de dormir. Utilitza la hipèrbole ja que han
convertit el sac de dormir amb un llit plegat, cosa impossible.
Metàfora
Separate them (Separa'ls): aqui fa una metàfora amb el porc com a
signe de brutor i grassa i el missatge que ens vol transmetre és que
aquest producte ens permetrà separar-los.
Colgate: Aquest anunci utilitza el recurs de la metàfora com si
el kiwi fos la boca i les dents, i les llavors del kiwi fossin les
miques. El missatge que ens vol transmetre és que amb aquesta pasta de
dents no ens quedarà ni una mica.
Personificació
El alimento para tu mejor amigo: aquest anunci ens vol transmetre
el missatge de que comprem el millor menjar per el nostre ca ja que és
el nostre millor amic utilitzant la personificació d'un ca menjant,
donant així la sensació de que nosaltres podem anar a dinar amb ell.
Algunos hacen de la calle una selva: El missatge que ens vol
transmetre aquest anunci és que amb aquesta moto disfrutaras del carrer i
podras fer el que vulguis, com si estassis a una selva on pots fer el
que vols. Ho aconsegueix utilitzant una personificació d'una girafa
anant amb moto ja que és un animal de la selva.
Analogia
You eat what you touch (Tu menges el què toques): Aqui s'utilitza
l'analogia ja que li donen forma de pa a un ca i ens vol transmetre el
missatge de que menjam el que tocam, és a dir, si menjam pa i hem tocat
el ca no menjarem pà, sino que ens menjarem els gèrmens del ca.
Altres recursos dirigits a despertat les emocions:
Humor: Aquest anunci trob que està molt ben aconseguit ja que
quan l'he vist he començat a riure i té com a missatge que aquest
producte fa tant nets els vidres que el peix s'ha de posar casc per no
estampar-se contra el vidre de la peixera.
Temor: Aquest anunci trob que crea temor ja que ens vol transmetre que si fumes t'estas cuicidant a poc a poc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada